Každoroční akcí našeho klubu je uspořádání Varnsdorfské padesátky.
Terénní závod upravených motocyklů Jawa 50 | |
Pořádá: | MSK Varnsdorf |
E-mail, telefon: | frantisek.necas@varnsdorf.net, tel. 777800443 |
Termín závodu: | sobota 05. 10. 2024 |
Místo závodu | |
Místo konání: | motokrosový areál „Studánka“ |
Obec: | Varnsdorf |
Okres: | Děčín |
Závod | |
Trať: | motokrosová dráha |
Délka trati: | 1.200 m |
Systém závodu: | Jawa 50 2 x 20 min. – Minibike/Pitbike pouze děti do 15 let 2 x 10 min. – MX mix 2 x 10 min. |
Přihlášení | |
Způsob přihlášení: | e-mailem, nebo na místě |
Startovné: | 500 Kč + záloha 500 Kč na čip (transpondér), děti do 15 let v kategorii Minibike/Pitbike startovné ZDARMA – platí jenom zálohu 500 Kč na čip (transpondér) |
Stejně jako v loňském roce je vypsána finanční prémie pro kategorii Jawa 50 Fichtl
Kategorie Speciál
1. místo 3000 Kč – cenu v kategorii Speciál pro rok 2024 sponzoruje firma Ploty Šluknov
Jiří Brom
2. místo 2000 Kč – cenu v kategorii Speciál pro rok 2024 sponzoruje firma Ploty Šluknov
Jiří Brom
3. místo 1000 Kč – cenu v kategorii Speciál pro rok 2024 sponzoruje firma Ploty Šluknov
Jiří Brom
Děkujeme!
Kategorie Ořežplech
1. místo 400 Kč
2. místo 300 Kč
3. místo 200 Kč
Kategorie Klasik
1. místo 300 Kč
2. místo 200 Kč
3. místo 100 Kč
Pravidla závodu
Způsob přihlášení do závodu: e-mailem do čtvrtka 03. 10. 2024 do 20:00 hod., výjimečně na místě 05.10.2024 do 09:00 hod. – příplatek 200 Kč!
Výstroj jezdců: musí odpovídat příslušným technickým a bezpečnostním normám. Za použití příslušné výstroje odpovídá jezdec. – povinná výstroj: ochranná přilba, ústroj s dlouhým rukávem a dlouhé kalhoty, vysoké boty (např. kotníkové), rukavice, brýle
Soutěžící: posádku stroje tvoří max. dva jezdci na jednom stroji, kteří jsou řádně zaregistrováni, podepsali podmínky pořadatele závodu a uhradili příslušné startovné
Depo: je odděleno od veřejného a závodního prostoru páskou – za vozidla a veškerý vlastní materiál v depu zodpovídá posádka sama – při přesunu po depu je třeba dbát zvýšené opatrnosti (charakterizovat jízdu jako jízdu krokem, za dodržení všech pravidel), za případnou jakoukoli kolizi při přesunu ze soutěžní tratě do depa a zpět odpovídá jezdec!
Startovní čísla: startovní čísla budou umístěna vpředu stroje – mezi řidítky a na bocích. V průběhu závodu je nutné udržovat startovní čísla čitelná.
Povinnosti jezdce: jezdec musí být duševně a fyzicky schopen kontrolovat motocykl s ohledem na ostatní účastníky závodu (soutěžící a diváky) – zákaz požívání alkoholu všech jezdců během závodu – je odpovědný za své chování na trati i v depu – jezdce mladšího 18 let zastupuje jeho zákonný zástupce
Motocykly a kategorie: – na motocyklu nesmí být ostré hrany a výstupky, TK není potřeba
Při přejímce budou všechny stroje rozděleny do pěti kategorií.
1. Kategorie Klasik – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, bez odstraňování původních dílů (blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, válců, hlavy válců (bez navařených žeber) výfuku, karburátoru, vzduchového filtru, primárního převodu, výměny zapalování apod. – vše originální (původní) díly. Vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus. Původní kola, rám, brzdy, tlumiče a třístupňová převodovka. Není povolena klapka v sání. Povolena je vzpěra mezi krkem řízení a sedlem a terénní pneu.
2. Kategorie Ořežplech – stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23, odstraňování původních karosářských dílů je povoleno, rovněž tak použití libovolné nádrže a tlumičů pérování. Je povoleno použití libovolného karburátoru, vzduchového filtru, výfuku, zapalování, primárního převodu, rozety, terénní pneu a je povolena vzpěra mezi krkem řízení a sedlem. Bez úprav zůstává hlava válců (bez navařených žeber), vrtání válce max. 40 mm tj. 8. výbrus, není povolena klapka v sání. Původní kola, rám, kyvná vidlice, brzdy a třístupňová převodovka.
3. Kategorie Speciál
Motor: základ motoru Jawa 50,válec a hlava chlazené vzduchem, rozteč šteftů hlavy a válce musí mít rozměr 38×44, maximální vrtání válce 41,75 mm bez klapky a 40,00 mm s klapkou, zdvih max. 44 mm. Libovolný počet rychlostí a převodový poměr. Povolena výměna karburátoru, zapalování, spojky a sání klapkou pouze do válce. Úprava původních vík motoru povolena.
Podvozek: jsou povoleny různé úpravy a výměny rámů a kyvné vidlice, je povoleno použít jakékoli přední i zadní tlumiče, bubnové i kotoučové brzdy, – PITBIKED jakýkoliv rozměr kol a vzorek pneu (bez použití hřebů, šroubů, řetězů).
4. Kategorie MX mix – tovární i stavěné motokrosové speciál bez rozdílu kubatury, výkonnosti a věku startujících
5. Kategorie „MINIBIKE/PITBIKE“ – pouze děti do 15 let – tovární i stavěné minimotocykly
Start: systém startování „na gumu“. Do prostoru startu může pouze jezdec. Startuje se se spuštěným motorem.
Systém rozjížděk:
– kategorie Jawa 50 Klasik a Ořežplech startují společně – 2 x 20 min.
– kategorie Speciál startuje samostatně – 2 x 20 min. – v případě malého počtu závodníků v této kategorii, startuje kategorie Speciál společně s kategoriemi Klasik a Ořežplech
– kategorie MINIBIKE/PITBIKE – pouze děti do 15 let! startují samostatně – 2 x 10 min.
– kategorie MX mix startují samostatně – 2 x 10 min.
!!!!! POZOR !!!!! Přejímka motocyklů od 8.00 do 10.00 hod.
Volný trénink: proběhne podle kategorií od 9:30 – 11:00 hodin – trať musí být nejpozději půl hodiny před startem závodu uzavřená
Rozprava: 11:30 hod. – této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a organizátoři závodu
Časy rozjížděk:
1. rozjížďka – start 12:00 hod.
MINIBIKE/PITBIKE (pouze děti do 15 let), případně čtyřkolky
Klasik a Ořežplech
Speciál
MX mix
Přestávka 20 minut
2. rozjížďka – start 14:30 hod.
MINIBIKE/PITBIKE (pouze děti do 15 let), případně čtyřkolky
Klasik a Ořežplech
Speciál
MX mix
Evidence počtu ujetých kol – počítání výsledků: zajišťují sčítací komisaři manuálně na sčítací archy v prostoru cíle, kde je pro možnou reklamaci počtu kol umístěna i cílová kamera.
Výsledky: po každé rozjížďce je pořadí jezdců vyvěšeno na tabuli. Každá rozjížďka je hodnocena samostatně body podle pořadí v dané rozjížďce. Vítězem závodu každé kategorie je tým, který během rozjížděk dohromady získal nejvyšší počet bodů. V případě rovnosti bodů, rozhoduje pořadí v poslední rozjížďce.
Podání protestu: je možné uplatnit max. do konce poslední rozjížďky a je zpoplatněno zálohou 500 Kč na jeden protest (na jeden stroj) splatnou pořadateli. Protest řeší technický komisař s ředitelem závodu a jejich rozhodnutí je konečné. V případě oprávněnosti protestu (pozitivní nález) je záloha vrácena protestujícímu. V opačném případě je záloha rozdělena rovným dílem mezi pořadatele a poškozeného závodníka.